Nieuws

 

Door Anna Brolsma, Hoofd marketing & communicatie Amsterdam Museum

De Provinciale Statenverkiezingen zijn al lang en breed voorbij, maar in Zeeland, Friesland en Noord-Holland wordt nog onverminderd hard campagne gevoerd. Het is leuk om onze collega-genomineerden (klinkt toch wat sympathieker dan concurrenten, nietwaar?) te volgen via social media en te zien wat zij uit de kast trekken om stemmen te werven. Er wordt stevig strijd geleverd, we zijn aan elkaar gewaagd.

 

Door Marjan Ruiter, directeur Zeeuws Museum

Nu we een paar weken campagnevoeren, merken we dat veel mensen al gehoord hebben van onze nominatie voor de Museumprijs. Gisteren kwamen zelfs bezoekers het museum binnen met een stemkaart voor ons museum bij zich – gekregen van een van onze fans. Een superervaring!

Ook buiten het museum ontstaan grappige situaties. Een van onze collega's nam na een avondje stappen een taxi naar huis. Vroeg de taxichauffeur aan haar: je hebt vandaag toch wel gestemd voor de Provinciale verkiezingen? En dan natuurlijk ook voor het Zeeuws Museum!

 

Het Amsterdam Museum, Fries Museum en Zeeuws Museum halen alles uit de kast om stemmen te werven voor de BankGiro Loterij Museumprijs 2015. Op https://www.facebook.com/museumprijs kun je de campagnes van de genomineerde musea volgen. En vergeet niet om voor zondag 12 april, 23.59 uur te stemmen op jouw favoriet! 

 

Door Marjan Ruiter, directeur Zeeuws Museum

Wat een geweldige week hebben we gehad sinds bekend is dat het Zeeuws Museum genomineerd is voor de BankGiro Loterij Museumprijs: het lijkt wel of we jarig zijn! Van alle kanten worden we gefeliciteerd en bieden mensen spontaan hun hulp aan bij het werven van stemmen. Dit geldt natuurlijk voor onze enthousiaste fans die hun vrienden- en kennissenkring oproepen te stemmen, maar ook voor onze projectpartners die medewerkers en relaties mobiliseren. Overal in de provincie zie je onze posters hangen en wordt er geflyerd: bij verenigingen, op de markt en in zorgcentra. En dat is het Zeeuws Museum in een notendop: middenin de Zeeuwse samenleving.

 

Door Frank van Kempen, medeverantwoordelijk voor de Museumprijscampagne van Klok & Peel Museum 

2014 was voor ons als Museum Klok & Peel een bijzonder jaar. We gingen van start met ons ambitieus beleidsplan “Duurzaam op Weg naar 2020”, en we wonnen de Museumprijs!

In maart 2014 werd daarvoor volop campagne gevoerd door onze 170 enthousiaste vrijwilligers, voor hen een spannende, maar mooie  tijd. De BankGiro Loterij is op overtuigende wijze en met absolute meerderheid van stemmen te verstaan gegeven wie de winnaar moest zijn: Museum Klok & Peel!